maj 31, 2021 | Regulatoriska

Antal aktier i G5 Entertainment AB (publ) den 31 maj 2021

87 800 C-aktier har stämplats om till ordinarie aktier under maj månad för att säkerställa leverans av aktier inom ramen för det prestationsbaserade långsiktiga aktieprogrammet för ledande befattningshavare och nyckelanställda (LTIP 2018/2021) som antogs vid extra bolagsstämma den 7 november 2018. Detta har resulterat i att antalet aktier i respektive klass har ändrats samt att röstetalet i G5 Entertainment AB (publ) har förändrats.

Per dagens datum uppgår det totala antalet aktier i bolaget till 9 105 180 fördelat på 8 933 650 stamaktier och 172 200 C-aktier.

Varje stamaktie berättigar till en (1) röst och c-aktierna till en tiondels röst (1/10) vardera. Det totala antalet röster i bolaget uppgår per dagens datum till 8 950 870 röster.

Bolaget innehar per dagens datum 280 650 ordinarie aktier och 172 200 C-aktier.

Mer information om bolaget finns på www.g5e.com/corporate.

För ytterligare frågor, vänligen kontakta:

Stefan Wikstrand, CFO, +46 76 00 11 115Denna information är sådan som G5 Entertainment AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 maj 2021, klockan 17:30.